sebelum ini kecoh seketika pasal gaji kakitangan kerajaan naik..
alhamdulillah. tapi selari dengan kenaikan gaji, mutu kerja pun harus berubah kepada yang lebih baik, sikap individu pun tak terkecuali...
namun, masih ada lagi yang tak mahu berubah..
gaji nak naik, tapi keje nak sama saja..bleh gitu?
"..taknak jaga pameran.bkn kerja kita,apa yg kita dapat?"
"ala..keje kita byk la.mana ada masa utk semua2 nih."
itu antara rungutan yang aku dengar dari mereka-mereka yang lebih senior...
nak buat name card & name tag pun nak berkira.
name card (100 pcs) = RM 25-30
name tag = tak sampai RM10 pun..
takkan ini pun nak mintak bajet opis? apa punya org daaa....
name kad yg aku buat kurang setahun yang lalu, masih ada byk lagi.tak luak pun.
Takkan semua pun nak harapkan kerajaan? mana attitude kita?
dalam idup ni jangan la terlalu berkira sangat tulang urat tu..
kadang2 time kita kuar opis pi minum melebihi dari masa yang ditetapkan, ada ker org nak hambat kita suruh balik opis? ada ker kerajaan potong gaji?
entah.sikap terlalu berkira ni memang aku cukup tak berkenan di kalangan kebanyakan kakitangan awam khasnya. (maaf.mungkin aku terlalu berterus-terang)
kita harus berubah.noktah.
+why 2+
kenapa bila aku cuba untuk memahami sesuatu keadaan,aku semakin keliru?
keliru dengan apa yang terjadi.kenapa ia begitu.kenapa tidak begini?
kenapa.kenapa.dan kenapa.
kenapa tak pernah ada jalan penyelesaian yang mudah untuk sesuatu perkara?
i wish i had the answer for every question yang dok mingle dlm otak aku.
+why3+
kenapa orang selalu cakap boss is always right?
betul ker boss selalunya betul?
Hmm..@ this moment memang demotivated giler nak keje kat sini.
kenapa semua ni jadik kat aku? fuhhh..sebab bos ker? atau sebab aku?
sebelum ni, masa ex-boss aku ada, aku x kisah pun nak keje lebih dari ofis hour.
semua pun seems to be smooth and easy.
yelah, ex-boss aku jenis relax dan tak rushing.
know how to manage people dan bahagi2kan keje.
nak buat camne,kan? tiap2 orang lain caranya.
am i the only one yang x bleh accept cara my new bos aku bekerja? :P
i dont think so. hehehe...
baru2 ni aku ada sket selisih faham ngan bos aku.sebab 2 perkara:
nak kata dia ni 'tak berapa bijak' (got it?), dia dah ada Phd.
susah nak communicate ngan org yang ada self-concious.
apa yang org cakap, dia akan anggap org tu mcm nak 'argue' dgn dia..
arghh!! ada ker yg paham apa yg aku cuba sampaikan? :P
secondly.walau byk mana kita buat baik & keje betul2 pun, if ada satu silap pun, orang akan ingat sampai bila2 though its a small mistake.daaaa......
knapa manusia camtu ek? aduhh..malasnya nak hadapi semua ni... :(
1 comment:
Hmmm... ader ker -'Boss is always right.'.. xpernah dengar pun.. hehehe...
Macam customer is always right kot. Walaupun dia tak betul, kena cakap dalam cara dia yang betul. Kalo tak memang dia tak dengar laa apa yang kita cakap.. Memang susah kalo bos macam tue, 'Just suck up and bare with it' kalo orang putih cakap.. hehehe..
Post a Comment